piątek, 14 sierpnia 2015

Rower i hulajnoga dla 2,5 latka



Co kupić dla 2,5 latka – rower biegowy, trójkołowy, a może hulajnogę? Przed tym dylematem stanęłam już pod koniec kwietnia, ale dopiero teraz jestem w stanie obiektywnie napisać o rozwiązaniu, które wybrałam.

Rower trójkołowy odrzuciłam już na początku. Większość maluchów w tym wieku ma jeszcze problem z pedałowaniem i szybko zaczyna się nudzić. Sprawdziliśmy na rowerku zakupionym przez Dziadków.

Nie mogłam się jednak zdecydować, czy na początek kupić rowerek biegowy, hulajnogę, a może jedno i drugie? Tak do końca nie wiedziałam co zainteresuje moje dziecko, a nie chciałam wyrzucać pieniędzy w błoto. Przeglądając oferty w internecie trafiłam na ciekawe rozwiązanie – rowerek i hulajnoga w jednym. 

Podobne rozwiązanie proponują przynajmniej dwie firmy SMJ Sport oraz Mini Micro. 

My zdecydowaliśmy się na model firmy SMJ - Hulajnoga, rowerek biegowy 3-kołowy SMJ Globber 4w1 z regulacją kierownicy. Muszę przyznać, że głównie zadecydowała tutaj cena. Za nasz model zapłaciliśmy 239 zł, a na Mini Micro trzeba przeznaczyć ok. 429 zł.






Po otrzymaniu przesyłki byłam bardzo mile zaskoczona jakością wykonania. Konstrukcja jest lekka i solidna. Kółka z tworzywa PU, są ciche, nie ślizgają się i zapewniają dobrą przyczepność. Łożyska ABEC-5 zapewniające płynną jazdę. Fajną funkcją wydawał mi się system blokady kierownicy , poprzez wciśnięcie guzika znajdującego się z przodu hulajnogi. W konsekwencji nigdy go nie używaliśmy. Być może przy mniejszych dzieciach jest bardziej przydatny. Generalnie co do układu skręcania, to na początku wydawał się bardziej sztywny, wymagał mocnego pochylania na boki. W chwili obecnej wystarczy leciutko obciążyć jedną stronę, a kółka ustawiają się pod innym kątem. Nie wiem czy jest to wadą, czy zaletą, ponieważ nie mam doświadczenia w tym temacie. 

Całość można bardzo łatwo złożyć, przerobić z rowerka na hulajnogę i odwrotnie. 


Na początek zajmijmy się rowerkiem. 



Posiada on siedzisko z kierownicą typu "moto". Regulowany jest na dwóch wysokościach 35 cm i 42 cm (dołączone są dwa drążki), dzięki czemu młodsze maluchy też mogą z niego korzystać. My zaczęliśmy już od wysokości 42 cm. Dodam, że max obciążenie rowerka to 20 kg. Skręcanie działa na zasadzie przechylania kierownicą na boki. Dodatkowym atutem jest możliwość zamontowania prowadnika. Rowerek bardzo wygodnie się prowadzi, skręcamy przechylając prowadnik na boki. Kiedy nasza pociecha jest zmęczone stawia nóżki na podest, a my bez większego wysiłku kontynuujemy spacer. 

Córeczce rowerek od razu przypadł do gustu i bardzo szybko nauczyła się na nim jeździć. Na początku było trochę problemów z opanowaniem skręcania i omijania przeszkód, ale trening czyni mistrza. W chwili obecnej radzi sobie świetnie.

Niestety w tym momencie kończą się plusy rowerka i mam jedno, ale bardzo ważne zastrzeżenie. Jak dla mnie rowerek nie do końca jest bezpieczny i stabilny. Niestety już kilkakrotnie zaliczyliśmy lądowanie przez kierownicę. Ma to miejsce w dwóch przypadkach. Kiedy dziecko mocno pochyla się lub kładzie na kierownicy, rowerek się przeważa i maluch ląduje przed rowerkiem. Drugi przypadek, to kiedy córka chce bardzo szybko ruszyć, czasami podkłada nóżki pod przednie kółka i wtedy kończy się jak powyżej. 

Wiadomo najlepszym rozwiązaniem byłoby zakładanie kasku i ochraniaczy, ale w taki upał jest to dla dziecka mało komfortowe. Niestety w przypadku tego rowerka raczej niezbędne. My na razie wspomagamy się prowadnikiem, choć wiem, że frajda z jazdy nie jest już taka duża. Jedyny plus jest taki, że mama też ma trochę więcej ruchu. 


Przejdźmy teraz do hulajnogi, która od niedawna stała się ulubioną aktywnością mojego dziecka. Rowerek poszedł trochę w odstawkę



Dużym plusem jest regulacja kierownicy w 4 poziomach: 61,5 cm, 76,5 cm, 71,5 cm, 76,5 cm, dzięki czemu maluch tak szybko z niej nie wyrośnie. Regulacja nie sprawia jakiś większych trudności. Skręcanie odbywa się oczywiście na zasadzie przechylania kierownicą na boki. Córcia mając zapewne doświadczenie z rowerkiem praktycznie od razu świetnie dawała sobie radę z omijaniem przeszkód. Tylne kółko posiada hamulec – błotnik, który na razie nie jest wykorzystywany. Myślę jednak, że z czasem i do tego dojdziemy. Podest znajduje się nisko nad ziemią, co jest bardzo wygodne dla małych nóżek. Obawiałam się, że będzie trochę za wąski, ale jak się okazało niepotrzebnie. Maksymalne obciążenie hulajnogi to 50 kg. 

Hulajnogi używamy w zasadzie od niedawna, ale nie zdążyłam zaobserwować minusów. Wydaje mi się, że jest bezpieczna i stabilna. Oczywiście kilka upadków też zaliczyliśmy, ale tego raczej nigdy się nie uniknie, zwłaszcza podczas szlifowania nowych umiejętności. 

Podsumowując, moim zdaniem rowerek biegowy 3-kołowy SMJ Globber 4w1 jest świetnym rozwiązaniem, zapewniającym wspaniałą zabawę dla malucha. Dzięki temu, że jest lekki i łatwy w montażu można go dowolnie przerabiać podczas spaceru. W ten sposób zapewnimy dziecku super zabawę i uatrakcyjnimy wyjście na dwór. Niestety ma też swoje minusy dlatego oceniam go na 4 punktów na 5.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz