wtorek, 26 stycznia 2016

Mali geniusze - Zabawy plastyczne 3 latka

Mali geniusze wydawnictwa Olesiejuk to seria książeczek dla dzieci od 2 do 7 lat. Zabawy plastyczne 3-latka podarowałam córci przed jej trzecimi urodzinami.


Książeczka bardzo jej się spodobała, ponieważ jest kolorowa i pięknie ilustrowana. Ciekawe i różnorodne zadania zachęcały ją do nauki. Do wykonania 23 zadań potrzebowała kredek (kolorowała obrazki, rysowała samodzielnie lub po liniach), farbek (odciskała ziemniaka, rolkę po papierze toaletowym, rączki, malowała papierem toaletowym), kleju i nożyczek (wycinała przy mojej pomocy elementy i naklejała je w odpowiednich miejscach). W nagrodę za wykonane zadanie, w wyznaczonych miejscach przyklejała naklejki.







Rozwiązując kolejne zadania córcia ćwiczyła spostrzegawczość, logiczne myślenie, koordynację ręka- oko. Zauważyłam, że coraz lepiej idzie jej kolorowanie obrazków, czy rysowanie po liniach. Troszkę nudziło ją zadanie z rysowaniem monet, ponieważ było ich bardzo dużo. Musiałyśmy kilkakrotnie wracać do tego zadania.



Moja pomoc potrzebna była również przy dorysowywaniu brakujących elementów na obrazkach np. detali brakujących u wielorybów czy  kurczaczków. Być może starszy trzylatek lepiej sobie poradzi z takimi zadaniami.



Generalnie książeczka jest godna polecenia. Córcia najchętniej przerobiłaby wszystkie zadania za jednym podejściem. Był tylko jeden problem, zadania z wykorzystaniem farbek wymagały odczekania, aż rysunek wyschnie. Chcąc zrealizować kilka takich zadań na raz musiałybyśmy wyrywać kartki.  Nie chcąc niszczyć książeczki  przerobienie całości zajęło nam ok. 2 tygodni.

Zabawy plastyczne 3- latka kupiłam w bardzo dobrej cenie 4,68 zł. Moja ocena to 5/5 punktów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz