niedziela, 17 kwietnia 2016

Cobi Piankolina Moon Dough Pizzeria

Piankolina Moon Dough od Cobi to puszysta, łatwa do formowania masa plastyczna, która zachwyci wszystkie dzieci lubiące kreatywną zabawę. Masa jest idealna dla młodszych dzieci, ponieważ bardzo łatwo się ją ugniata oraz wypełnia się nią foremki. Wyciśnięte z foremek lub ulepione samodzielnie kształty są na tyle trwałe, że możemy się nimi bawić - oczywiście do czasu, aż ich nie zgnieciemy. Zgniatanie piankoliny to również fajna zabawa, ponieważ jest miła w dotyku i bardzo mięciutka. Dodatkowym atutem jest to, że podobno nigdy nie wysycha, dzięki czemu można się nią długo bawić. My mamy ją od 2 miesięcy i jak na razie nic się z nią nie dzieje. Piankolina jest bezpieczna i hipoalergiczna, nie zawiera pszenicy. Przed pierwszym użyciem masę należy ugniatać w dłoniach przez kilka minut. W naszym zestawie piankolina ma śliczne pastelowe kolory: czerwony, żółty i zielony.



Masa ma tez swoje wady. Najważniejsza to ta, że się bardzo kruszy. Trzeba zwracać uwagę, żeby dziecko nie pomieszało kolorów podczas zabawy, ponieważ nie da się ich już rozdzielić. Ze sprzątaniem nie ma już takiej wielkiej tragedii, ponieważ większym kawałkiem zbieramy te mniejsze. Resztę piankoliny po prostu zamiatamy  lub odkurzamy z podłogi, a stolik zmywamy. Jeśli bawimy się z dzieckiem i zwracamy uwagę na to, żeby nie roznosiło masy po całym domu, to nie mamy jakiegoś wielkiego sprzątania. To co mi jeszcze przeszkadza, to dosyć intensywny, troszkę drażniący  zapach. Bawiąc się z córcią jakoś szczególnie nie zwracałam na niego uwagi. Pisząc tego posta rozłożyłam cały zestaw i już po chwili ciężko mi było wysiedzieć obok piankoliny. Jak już wspomniałam masa występuje w ślicznych kolorach, jednak kolor czerwony zafarbuje nam białe przedmioty np pojemnik na pizzę , jakieś plastikowe białe talerzyki. Ciężko je później domyć, więc podczas zabawy najlepiej używać kolorowych naczyń.

Moja córcia od razu pokochała piankolinę, a ponieważ lubi "gotować" wybrałam dla niej zestaw z foremkami Pizzeria. Zestaw zawiera: 1 formę piec do pizzy, 1 pokrętło, 1 foremkę pizzy, 1 pudełko na piankolinową pizzę, 3 foremki ser, 1 łopatkę, 1 nóż, 3 opakowania piankoliny (1x42,5g oraz 2x21,3g), 1 matę, 1 instrukcję. 



Zestaw wykonany jest z bardzo dobrej jakości plastiku i daje wiele możliwości zabawy. Piec z pokrętłem ćwiczy rączki naszego malucha. Wkładana korbka niestety wypada, jeśli dziecko nie ma jeszcze wprawy. Moja córcia podczas przekręcania zamiast dociskać korbkę do pieca, wyciągała ją. Było to dla niej bardzo frustrujące. Obecnie idzie jej już coraz lepiej i korbka coraz rzadziej wypada. Szkoda, że pokrętło nie jest przymocowane do pieca na stałe, wtedy szczególnie te młodsze dzieci miałyby ułatwioną zabawę. Moja pomoc potrzebna jest również przy wyjęciu ciasta z formy. Należy ścisnąć foremkę i trochę nią popukać, żeby masa wypadła. Dużo radości sprawia córci robienie składników, układanie ich na cieście, wyciskanie i krojenie sera oraz wkładanie gotowego produktu do pudełka. Bardzo podoba się jej, że po otworzeniu pudełka pizza jest równiutko pokrojona i można się nią "częstować". 



Zestaw Pizzeria Moon Dough przeznaczony jest dla dzieci od trzeciego roku życia, ale pod nadzorem rodziców młodsze dzieci również mogą się nim bawić. Piankolinę wyprodukowano w Szwecji.
Za zestaw zapłaciłam 41 zł. Moja ocena to 4 na 5 punktów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz