sobota, 2 kwietnia 2016

Przedszkole Żyrafki 3-latek. Teczka

Przedszkole Żyrafki 3-latek to kolejna propozycja wydawnictwa Olesiejuk. Teczka zawiera trzy pięknie wydane książeczki o różnej tematyce. Kolorowe rysunki oraz krótkie i zrozumiałe zadania zachęcają maluszka do nauki. Dodatkowym atutem jest 174 naklejki, które uwielbia chyba każdy maluch.

Pierwsza książeczka - Zgadywanki 3-latka zawiera 16 stron.


Na każdej stronie znajduje się po dwa zadania w formie prostych zagadek (pytań).




Dziecko podając poprawną odpowiedź odszukuje naklejkę spośród 64-ech i przykleja ją w odpowiednim miejscu.


Zadania zawarte w książeczce sprzyjają ćwiczeniu koncentracji,precyzji oraz logicznego myślenia. Uczą kojarzenia, znajdywania podobieństw i różnic oraz wzbogacają wiedzę o świecie. Książeczka bardzo spodobała się mojej córci, generalnie nie miała problemów z rozwiązywaniem zadań. Moja wskazówka przydała się jedynie w zadaniu z elfami, w którym należało przyporządkować elfy do dwóch kwiatków. Elfy różniły się od siebie jedynie skrzydełkami i tu przydała się moja podpowiedź.



Druga książeczka - Zabawy językowe 3 latka posiada 16 stron.


Mamy tutaj od jednego do trzech zadań na stronie oraz 54 naklejki.





 Książeczka zawiera proste i krótkie pytania. Znajdziemy tutaj dużo scenek obrazkowych, w których dziecko pokazuje odpowiedzi, nakleja naklejki lub opowiada co się wydarzyło. Maluszek patrząc na rysunek ma powiedzieć kto jest w jakim nastroju i dlaczego tak jest.


Uczy się używać pojęć: na, obok, za. Poznaje przeciwieństwa: duży - mały, gruby - chudy, długi - krótki, wesoły - smutny oraz porównania np. zielony jak..., biały jak.....



Wszystkie zadania są bardzo ciekawe i mają dużą wartość edukacyjną. Córcia z rozwiązywaniem zadań radziła sobie świetnie. Książeczkę przerobiłyśmy za jednym podejściem. Moja pomoc potrzebna była w bardzo niewielkim stopniu - czasami coś tam podpowiedziałam lub wytłumaczyłam.

Trzecia książeczka - Zabawy plastyczne 3-latka, była tą najbardziej wyczekiwaną przez moją córcię.


 Moja pociecha uwielbia wszelkie prace plastyczne, które rozwijają jej kreatywność. Jakie było nasze rozczarowanie, kiedy okazało się, ze książeczka zawiera wszystkie zadania, które znajdują się w Mali Geniusze - Zabawy plastyczne 3-latka. Dopiero co przerobiłyśmy tą książeczkę, więc nie było sensu powtarzać tych samych prac. Jedyną różnicą jest dodatkowe zadanie z biedronkami oraz to, że książka wydana jest w formie bloku. Jest to o tyle wygodniejsze, że prace szczególnie te  z wykorzystaniem farbek, możemy wyrwać, odłożyć do wyschnięcia i dalej wykonywać kolejne zadania. Wszystkie prace możemy przechowywać w dołączonej do zestawu teczce. Książeczka zawiera 56 naklejki.

Nie będę się rozpisywać o zadaniach, ponieważ moje spostrzeżenia zawarłam tutaj. Powiem tylko, że zadania są bardzo ciekawe, ćwiczą precyzje, kreatywność i koncentrację. Różnorodne techniki plastyczne zachęcają maluszka do wykonywania zadań.





Przedszkole Żyrafki 3-latek to świetny pomysł na kreatywne spędzenie czasu ze swoją pociechą. Na pewno warto zakupić ten zestaw, za który zapłacimy ok. 10 zł. Należy jedynie pamiętać, by nie kupić takich samych książek w innym wydaniu i pod inną nazwą.  Długo zastanawiałam się nad oceną, ponieważ czułyśmy się z córcią bardzo oszukane. Nigdzie nie było informacji, że książki co prawda jednego wydawnictwa, ale o innych tytułach mogą zawierać to samo. Książki zamawiałam przez internet, więc nie wiedziałam co znajdę w środku. Nie opłacało mi się również odsyłać książki za 5 czy 10 zł, ponieważ drugie tyle zapłaciłabym za przesyłkę. Doszłam do wniosku, że gdybym widziała te wszystkie zadania pierwszy raz na pewno dałabym 5 na 5 punktów, więc taką też ocenę wystawię. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz